طرز تهیه ترشی موسیر

طرز تهیه ترشی موسیر

یکی از روش‌های مصرف موسیر استفاده از ترشی موسیر است. ترشی موسیر بسیار خوش طعم است و طرز تهیه بسیار آسان و راحتی دارد. پیشنهاد میکنیم در کنار وعده‌های غذایی خود از این ترشی پرخاصیت و مقوی استفاده کنید. در این مطلب میخواهیم طرز تهیه ترشی موسیر را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز برای درست کردن ترشی موسیر عبارت است از:

موسیر تازه یا خشک/ ۲۵۰ گرم

سرکه سفید یا قرمز/ ۱ لیتر

نمک/ به میزان لازم

زردچوبه در صورت دلخواه/ به میزان کم

ترخون/ ۱ شاخه

مرحله اول: آماده سازی موسیرها

برای تهیه ترشی موسیر میتوانید از موسیر تازه یا موسیر خشک استفاده کنید. در صورتی که بخواهید از موسیر خشک استفاده کنید باید ورقه‌های موسیر خشک را داخل ظرفی ریخته و روی آن‌ها آب جوش بریزید تا حدی که آب روی موسیرها را بگیرد. وقتی آب سرد شد، آن را خالی کرده و دوباره روی آن‌ها آب جوش بریزید. این کار را باید تا 3 مرتبه تکرار کنید و هر بار باید صبر کنید تا آب جوش کاملا خنک شود. با این کار هم طعم تند و تیز موسیر تا حد زیادی تعدیل میشود و هم ورقه‌های موسیر خشک، نرم میشوند و برای استفاده در ترشی آماده میشوند. همچنین باید حتما جوانه‌های موسیر را جدا کنید، چرا که طعم نامطلوبی ایجاد میکنند.

البته در نظر داشته باشید که اگر از موسیر تازه استفاده میکنید ریختن آب سرد بر روی موسیر کفایت میکند، اما اگر از موسیر خشک استفاده میکنید باید از آب جوش استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : طرز استفاده و نگهداری از موسیر تازه

طرز تهیه ترشی موسیر

مرحله دوم: طرز تهیه ترشی موسیر

یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را برداشته و موسیرهایی که نم آن‌ها گرفته شده را داخل شیشه بریزید. مقداری نمک روی موسیرها بریزید. وقتی روی موسیرها نمک میریزید ابتدا کمی تغییر رنگ میدهند اما دوباره به رنگ اصلی برمیگردند پس نگران نباشید.

در نهایت شیشه را با سرکه پر کنید، به طوری‌که تمام موسیرها زیر سرکه قرار بگیرند. سپس در ظرف شیشه ای را محکم کنید و ظرف را در جای خشک و به دور از نور مستقیم خورشید به مدت ۲ هفته قرار دهید. پس از این مدت ترشی موسیر آماده مصرف میشود.

نکات مهم تهیه ترشی موسیر

اگر ترشی را ملایم دوست دارید، میتوانید سرکه را با مقداری آب مخلوط کنید و با هر نسبتی که با طبع تان همخوانی دارد، سرکه و آب را آماده کنید. مثلا به ازای هر لیوان سرکه، نصف لیوان آب داخل قابلمه بریزید و آب را بجوشانید، بعد از به جوش آمدن آب، سرکه را افزوده و حرارت زیر آن را خاموش کنید. به این ترتیب خواص سرکه حفظ شده و از طریق حرارت دیدن خاصیت آن از بین نمیرود و زمانی که محلول خنک شد آن را به روی ترشی بریزید و شیشه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

از موسیرهای یکدست و سالم استفاد کنید که رنگ روشنی داشته باشند.

در صورت تمایل زرد چوبه را حذف کرده و یک تکه لبو جایگزین آن کنید یا اینکه کلا سفید آماده کنید.

اگر مشکل معده دارید از تکه‌ای نبات داخل ترشی استفاده کنید.

از موسیر در سایر ترشی‌ها مثل ترشی مخلوط نیز میتوان استفاده کرد.

امیدواریم این ترشی خوشمزه را تهیه کرده و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

برای سفارش آنلاین موسیر خشک در مقادیر مختلف به فروشگاه اینترنتی موسیران مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Call Now Buttonتماس جهت خرید انواع موسیر