آیا از خواص فوق العاده ماست موسیر اطلاع دارید؟

خواص فوق العاده ماست موسیر

ماست یکی از لبنیات هایی است که با شیر گاو یا گوسفند تهیه میشود. که طبع بسیار سردی دارد که با ریختن موسیر در ماست طبع ماست را معتدل میکند. یکی دیگر از خواص ماست موسیر برای مغز انسان است. به دلیل داشتن مواد مغذی خاصی که دارد باعث تامین نیاز های ضروری مغز میشود. همچنین ویتامین هایی که در موسیر موجود است تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک میکند.

خواص ماست موسیر برای بدن

امروزه انواع مختلفی از لبنیات در سرتاسر جهان موجود است که یکی از پرطرفدار ترین انها ماست موسیر است که برای سلامتی بدن بسیار مفید بوده و دارای ویتامین ها و کلسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان، فولات و فسفرمیباشد. که طبع ماست را معتدل میکند. به همین دلیل از موسیر برای بیماری های فشار خون، کبد چرب، دیابت و کلسترول استفاده میشود.

خواص ماست موسیر برای لاغری

ماست موسیر همچنین برای افرادی که بسیار مراقب وزن خود هستند هم بسیار مفید است. به دلیل داشتن کالری پایین و چربی سوزی که موسیر دارد باعث احساس سیری در فرد میشود و به کاهش وزن بسیار کمک میکند.

خواص ماست موسیر برای هضم غذا

ماست موسیر یکی از بهترین گزینه های شما برای هضم بهتر غذا است. اگر مشکل در هضم غذا دارید توصیه میشود ماست موسیر در کنار غذا خود استفاده کنید. ماست موسیر سرشار از فیبر ها و مواد مغذی است که علاوه بر هضم غذا به عملکرد بهتر معده کمک میکند.

خواص ماست موسیر برای لاغری

خواص ماست موسیر برای استخوان

ماست موسیر یکی از بهترین ترکیب ها برای پوکی استخوان است. موسیر سرشار از ویتامین های A و C و سرشار از فسفر و منیزیم است. ماست سرشار از کلسیم است که با کمک موسیر به یکی از بهترین مکمل های استخوان قرار میگیرد.

خواص ماست موسیر برای قلب

تحقیقات نشان داده که استفاده از ماست موسیر بیماریان قلبی کاهش داده است. وقتی چربی لبنیات یا گیاهی را جایگزین چربی های مصنوعی کنید خطر بیماری قلبی به ترتیب به میزان 10 تا 24 درصد کاهش میابد. استفاده از موسیر با کاهش کلسترول خون خطر بروز بیماریان قلبی را کاهش میدهد. موسیر به خاطر آنتی اکسیدانی خون را رقیق میکند.

خواص ماست موسیر برای سرطان

ماست موسیر بسیار خوش طعم و احتمال سرطان روده و گوارش را کاهش میدهد. تحقیقات نشان داده که استفاده از ماست موسیر احتمال کاهش سرطان در مردان را تا 26 درصد کاهش داده است. اما برای زنان در دست تحقیق قرار دارد.

درباره خواص موسیر بیشتر بدانید: خواص موسیر برای مردان

خواص ماست موسیر برای پوست

یکی دیگر از خواص درمانی ماست موسیر برای پوست و مو استفاده میشود. از موسیر برای جوان سازی و شادابی پوست صورت است. موسیر به دلیل داشتن گوگر باعث جوان سازی و از بین بردن خشکی پوست صورت فرد میشود. میتوان از موسیر به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست استفاده کرد.

خواص ماست موسیر برای مو

 از ماست موسیر میتوان به عنوان تقویت کننده و نرم کننده طبیعی بسیار عالی مو هم استفاده کرد. برای مو مثل یک معجزه قوی عمل میکند.

برای مثال:

  • افزایش رشد مو
  • درمان شوره سر
  • درمان ریزش مو
  • پوست سر را تمیز میکند.
  • سلول های مرده پوست را از بین میبرد.

خواص ماست موسیر در یک مقاله علمی

جمع بندی مقاله: نتایج این پژوهش نشانداد میتوان با تولید ماست موسیر پروبیوتیک حاوی اینولین به عنوان
یک غذای فراسودمند، انتخاب جدیدی برای مصرف کنندگان محصولات لبنی فراهم نمود که علاوه بر طعم مطلوب، خواص
تغذیه ای مناسبی را نیز از مصرف آن احراز نمایند.

برای دانلود مقاله: اینجا کلیک کنید

جمع بندی

ترکیب ماست موسیر جز محبوب ترین ترکیباتی است که کنار غذا سرو میشود. موسیر یک منبع فوق العاده از منابع مغذی است. مانند: پتاسیم، آهن و مس است کنار مواد مغذی بسیار بالایی که دارد سوخت و ساز خوبی هم برای بدن به ارمغان می آورد. ماست موسیر را میشه به عنوان بمب ویتامین معرفی کرد. موسیر میتواند شما را در جاده سلامتی قرار دهد. اگر بدنبال خرید موسیر بدونه مواد شیمیایی و ارگانیک برای استفاده در ماست موسیر هستید شرکت موسیران امکان خرید موسیر تازه را به صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Call Now Buttonتماس جهت خرید انواع موسیر